W dobie dostępu do ciągłego źródła informacji, klient staje się ekspertem w wielu dziedzinach. Również dzieje się tak w branży hotelarskiej, gdzie gość staje się prokonsumentem i sam chce decydować, i mieć wpływ na wiele spraw. Ale czy zawsze tak było? Jak zmienili się klienci i cała branża? Dzisiaj o zmianach w branży hotelarskiej z perspektywy wynajmu apartamentów we Wrocławiu.
[materiał sponsorowany]
Wynajem apartamentów stał się dość popularną formą biznesu. Turyści chętnie wybierają samodzielne mieszkania oferujące dużo większą przestrzeń od hoteli i często dających poczuć klimat danego miasta dużo lepiej, zapewniając lepszą lokalizację czy indywidualny charakter. Taki biznes prowadzi we Wrocławiu Pani Weronika Kowalczyk, którą zapytaliśmy o to jak widzi dynamiczne zmiany w branży hotelarskiej z perspektywy wynajmu apartamentów Silver Apartments.
Jak Pani ocenia zmiany zachodzące w Polskim rynku hotelarskim?
P. Weronika: – Przede wszystkim zmienił się rodzaj klienta. Obecnie goście porównują, oceniają i wymieniają się informacjami między sobą. Przez co każda dostarczona usługa ówczesnym klientom musi spełniać ich oczekiwania na 100%. Nie wolno ich zawieść. Każdy niezadowolony gość bardzo szybko wyrazi swoje niezadowolenie w internecie lub przekaże złą opinię znajomym. Znacznie trudniej namówić klienta, aby swoje pozytywne odczucia przekazał dalej. Jeżeli chodzi o inne zmiany to przede wszystkim sama branża hotelarska się znacznie zmieniła. Wzrósł poziom oferowanych usług, jest nastawienie na dostarczanie coraz większego standardu dla gości. Trwa wyścig, kto w jak najlepszym stopniu spełni oczekiwania gości i sprawi, że on wróci przy kolejnej wizycie w mieście. Teraz to nie cena jest determinantem wyboru, teraz na znaczeniu zyskują obiekty położone w centrum, które pozwalają na większą mobilność w nowym miejscu.
Na jakie kryteria goście stawiają nacisk podczas szukania zakwaterowania? Obserwuje Pani zmiany w tej dziedzinie?
P. Weronika: – Obecnie kryteria wyboru noclegu, nawet na krótki czas się zmieniły. Jeszcze kilka lat wstecz, goście poszukiwali najtańszych rozwiązań, cena była najważniejsza. Teraz profil klienta się zmienił i stawiany jest nacisk na położenie hotelu/apartamentu i wartości dodatkowe, które goście dostają wraz z samym noclegiem jak np. zestaw środków higienicznych. Goście poszukują najwygodniejszych dla nich rozwiązań, starają się dopasować typ obiektu do celu wizyty w danym mieście. Przykładem są rodziny z dziećmi, które chętnie wybierają apartamenty. Wtedy cała rodzina jest razem, nie dzielą ich różne pokoje, a dodatkowo mają nieograniczony dostęp do kuchni.
Jakie Pani zdaniem wyzwania stoją przed branżą hotelarską?
P. Weronika: – Wyzwań jakie stoją przed branżą hotelarską jest bardzo dużo. Zaczynając od tego, że klient ma coraz większą świadomość na temat usług i ma wpływ na ich realny wygląd, kończąc na konkurencji, która wymaga ciągłego monitorowania i dotrzymywania im kroku. Obecnie na znaczeniu zyskują platformy pośredniczące w wynajmie apartamentów, pokoi. Może być to zagrożenie, a z drugiej strony jest to dla nas nie lada wyzwanie, ponieważ przez tego typu działania, właściciele obiektów mają mniejszy kontakt z gośćmi. Dlatego w naszych rękach jest zadbanie o najwyższy komfort gościa oraz dostarczenie mu tych usług, których oczekuje.
Jak Pani ocenia gotowość adaptacji Silver Apartments do nowych zmian?
P. Weronika: – Staramy się być w jak największej mierze elastyczni, słuchamy potrzeb klientów i staramy się być tam gdzie są nasi goście. Również w internecie śledzimy opinie, dlatego tak ważne jest dla nas dzielenie się opiniami, a w szczególności tymi dobrymi. Zachowania klientów się zmieniają, tak samo jak my, i dlatego naszym celem jest dotrzymanie im kroku, a nawet takie budowanie oferty, by generować trendy. W przypadku tak dojrzałych biznesów, jakim jest wynajem apartamentów na doby, trudno czymś zaskoczyć, ale stale to robimy.
Jak Pani ocenia konkurencyjność apartamentów jako jednego z możliwości zakwaterowania?
P. Weronika: – Wśród tak dużej konkurencji w miastach, a w szczególności Wrocławiu, gdzie notuje się coraz większe ilości turystów, trudno o ocenę jak najlepszej możliwości noclegu. Ciężko postawić na jednej szali potrzeby klienta biznesowego i rodziny. Ze swojej strony oceniam apartament jako jeden z lepszych wyborów, ponieważ pozwala na niezależność, w środku jest dużo miejsca do pracy i odpoczynku. Aneks kuchenny i posiadanie lodówki jest dużym atutem. Ponadto najczęściej apartamenty usytuowane są w centrum miasta, a jak wiadomo najszybciej dostać się z centrum do wielu atrakcji miasta. Dlatego to właśnie apartamentami się zajmuję 🙂 Od lat prowadzę wynajem luksusowych apartamentów, gdzie luksus jest nie tylko w nazwie, ale też we wnętrzach. A to wszystko za niską cenę. Jeżeli mam oceniać konkurencyjność to jak najbardziej apartamenty zyskują w ówczesnych czasach, tym że dają niezależność oraz dostarczają gościom to czego oczekują.
Jakie ma Pani rady dla osób szukających zakwaterowania?
P. Weronika: – Na wstępie gorąco zachęcam do odwiedzenia Wrocławia. Jest to miasto tętniące życiem i jestem pewna, że każdy znajdzie coś dla siebie. W Silver Apartments pomożemy gościom zaplanować wycieczki i pokażemy najciekawsze atrakcje. A co do innych rad to na pewno warto wziąć pod uwagę długość planowanej wizyty i położenie obiektu noclegowego. Jest to ważne, ponieważ we Wrocławiu w godzinach szczytowych są duże korki i nie każda część Wrocławia posiada już połączenia linii tramwajowych umożliwiających szybką komunikację. Ja osobiście wybieram także noclegi blisko serca miasta, by poznać jego starą część. Tu Wrocław na pewno może pokazać ciekawe oblicze, choć inne od Krakowa czy Warszawy.
Kontakt z aparthotelem Silver Apartments: https://silverapartments.pl/kontakt.