Urządzenie wielofunkcyjne do małego biura – na jakie parametry zwrócić uwagę

Urządzenie wielofunkcyjne do małego biura – na jakie parametry zwrócić uwagę

Drukarka, kopiarka, skaner – jakie urządzenie wybrać?

Urządzenia wielofunkcyjne pozwalają na wykonanie czynności takich jak drukowanie, kopiowanie, skanowanie czy faksowanie. Wszystkie wspomniane funkcje udostępnia jeden kompaktowy sprzęt. Jakie parametry okażą się kluczowe przy zakupie urządzenia wielofunkcyjnego do małego biura?

[materiał sponsorowany]

Urządzenie wielofunkcyjne do małego biura – na jakie parametry zwrócić uwagę
Źródło: profibiuro.pl

Rozmiar – im mniejszy, tym lepszy

Wybierając urządzenie wielofunkcyjne należy wiedzieć, że takie sprzęty są z reguły trochę większe niż zwykłe drukarki. Wykonują jednak znacznie więcej zadań, dlatego zamiast wyposażać biuro w kilka różnych maszyn, które łącznie zajmą zbyt dużo miejsca, lepiej nabyć jedną z wieloma funkcjami. Przed wyborem urządzenia wielofunkcyjnego trzeba zastanowić się, jaką przestrzenią dysponujemy, ustalić, gdzie postawimy sprzęt i na jak duże wymiary możemy sobie pozwolić.

Laserowe czy atramentowe – które urządzenia są lepsze dla małych firm?

Warto wiedzieć, że urządzenia wykorzystujące tusz są tańsze i cieszą się ogromną popularnością z powodu sporego zróżnicowania dostępnych modeli. Poleca się je osobom poszukującym niedrogiego sprzętu i tym, którzy nie zamierzają wykonywać dużej liczby wydruków. Sprzęty atramentowe wyróżniają się małym zużyciem prądu, cichą pracą i kompaktowymi rozmiarami, co może okazać się bardzo ważne w przypadku niewielkiego biura. Urządzenia laserowe są z kolei najbardziej ekonomiczne przy intensywnym użytkowaniu. W dodatku gwarantują najwyższą jakość druku. Ich wydajność i szybka praca to parametry, na jakie powinno się zwracać uwagę przy dużej liczbie wykonywanych wydruków. Do wad sprzętów laserowych należą wyższy koszt zakupu oraz większe zużycie prądu niż w przypadku drukarki atramentowej. Niezależnie od tego, na jaki model urządzenia się zdecydujemy, szeroki wybór wydajnych tuszów i tonerów – oryginalnych i tańszych zamienników – można znaleźć na profibiuro.pl.

Urządzenie wielofunkcyjne do małego biura – uwzględnij potrzeby niewielkiej firmy

Wielkość firmy ma szczególne znaczenie przy zakupie urządzenia wielofunkcyjnego i właśnie ten czynnik warto uwzględnić jako następny. Model sprzętu powinno się dobierać pod kątem potrzeb konkretnego przedsiębiorstwa. Przykładowo urządzenie, które drukuje mniej niż 2000 stron na miesiąc okaże się przydatna jedynie w niedużej firmie i w przypadku małego biura można pozostać przy maszynach, które nie mają najwyżej prędkości zadruku ani zaawansowanych funkcji jak ekspresowe kopiowanie dokumentów. W takiej sytuacji warto również się zastanowić nad zakupem sprzętu z drukarką monochromatyczną. Taki model okaże się bardziej ekonomiczny i sprawdzi się, jeżeli w biurze pracujemy jedynie na wydrukach czarno-białych.

Urządzenia wielofunkcyjne – koszty eksploatacji

Drukowanie ma największy wpływ na koszty eksploatacji wielofunkcyjnych urządzeń. Przy wyborze sprzętu należy zapoznać się z dwiema informacjami podawanymi przez producenta każdego modelu: ile kosztuje wymiana tonera albo tuszu oraz ile stron kolorowych i czarno-białych może wydrukować.

Urządzenia wielofunkcyjne pozwalają na wykonanie kilku różnych czynności i nie zajmują dużo miejsca, dlatego doskonale nadają się do małych biur. Dobierając sprzęt dla swojej firmy warto zastanowić się, jaką przestrzenią dysponujemy, oszacować liczbę drukowanych miesięcznie stron oraz budżet, jaki możemy przeznaczyć na pokrycie kosztów eksploatacji.