Ryba – smacznie i zdrowo! - Magazyn Kaszuby
Ryba – smacznie i zdrowo!

Ryba – smacznie i zdrowo!

Przepisów na świetne danie z ryby jest wiele. Niezależnie czy będzie ona po kaszubsku w pomidorach czy też w złocistej panierce z dodatkiem frytek niczym w Wielkiej Brytanii, ryba to zawsze doby pomysł na posiłek. Znamy już popularne sposoby jej przyrządzania, ale które ryby wybrać? Jakie ryby są najsmaczniejsze, a zarazem dostarczą nam najwięcej korzyści zdrowotnych? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w poniższym tekście, w którym poznasz 5 najsmaczniejszych oraz najzdrowszych ryb.

Nie ma wątpliwości, że ryby to samo zdrowie i powinniśmy je jeść jak najczęściej. Jednak nie wszystkie ich gatunki są tak samo smaczne nie wspominając już o wartościach zdrowotnych. Jedzenie ryb pozytywnie wpływa na pracę naszego mózgu jak również serca. Poza tym spowalniają proces starzenia m.in. poprzez pozytywny wpływ na wygląd skóry i włosów. Mięso wszystkich ryb jest źródłem pełnowartościowego białka, ale zawiera także fosfor, cynk, selen, jod, potas, wapń i magnez.

  • Dorsz – pływa w Bałtyku, więc mamy pewność, że będzie świeża. Ma białe, chude mięso. Zawiera dużo witaminy A i D oraz jodu. Chociaż dorsz zawiera sporą ilość tłuszczów to jest jedną z najmniej kalorycznych ryb, gdyż w 100 gramach jest jedynie 80kcal. Dorsz najlepiej smakuje panierowany i smażony lub duszony z warzywami a także pieczony w folii.
  • Sola – jest to ryba morska najliczniej występująca w Morzu Śródziemnym. Czasem widuje się ją również w Bałtyku. Ma bardzo delikatny smak, dzięki czemu zalicza się do najszlachetniejszych ryb. Jej mięso jest białe, chude i bardzo jędrne. Sola najlepiej smakuje, gdy oprószy się ją mąką i usmaży.
  • Makrela – jest dość tłusta, ale przy tym bardzo aromatyczna i prawie pozbawiona ości, co bardzo ułatwia jej jedzenie. Jeżeli chodzi o ryby morskie to makrela jest w ścisłej czołówce pod względem zawartości białka. Jest Take bogata w potas, magnez, żelazo oraz witaminy A i D. makrelę najczęściej je się wędzoną.
  • Mintaj – ma lekkie, białe mięso i bardzo mało ości. Mintaj posiada jeden z najniższych poziomów dioksan z ryb morskich. Filety z mintaja smaży się bez panierki a jedynie oprószone solą i pieprzem. W tej formie smakuje on najlepiej.
  • Łosoś – jego mięso jest bladoróżowe, tłuste i nie zawiera małych ości. Jego również bogate w kwasy tłuszczowe, witaminy z grupy B oraz fosfor, cynk, selen i fluor. Łosoś smakuje wybornie jedzony w każdej postaci od wędzonej po smażoną.

Zdrową i smaczną rybę zamówisz z restauracji North Fish lub podobnego lokalu poprzez stronę PizzaPortal.pl.

To również cię zainteresuje...

Najnowsze Artykuły