Betaina – zastosowanie i działanie - Magazyn Kaszuby
Betaina – zastosowanie i działani

Betaina – zastosowanie i działanie

Do grupy najprostszych aminokwasów białkowych zalicza się substancję będącą pochodną glicyny, a wiec betainę. Jest ona bardzo ważna w ludzkim organizmie, ponieważ pełni wiele istotnych funkcji, ale nierzadko kompletnie pomijana, jeśli chodzi o wprowadzanie zbilansowanej suplementacji, a szkoda. Dzięki odpowiednio dobranym preparatom typu betaina od Swanson, można znacząco poprawić swą kondycję zdrowotną. Pamiętajmy jednakże, że nawet wysokiej klasy kapsułki takie jak certyfikowany produkt od wspomnianego powyżej producenta nie zastąpi zrównoważonej i pełnowartościowej diety, ale na pewno przyda się wzbogacić o niego nasz codzienny jadłospis. Poniżej trochę konkretnych wiadomości na temat skuteczności działania betainy w praktyce.

[materiał sponsorowany]

Betaina – zastosowanie i działani

Źródło: sklepswanson.pl

Skąd czerpana?

W organizmie każdego z nas omawiany ingredient jak najbardziej występuje, ponieważ jest to syntezowana substancja, którą nazwano w taki a nie inny sposób ze względu na nawiązanie do łacińskiego określenia na czerwone buraki będące jednym z głównych źródeł betainy. Poprzez wnikliwe badanie owego warzywa udało się odkryć ten cenny składnik, który tworzony jest w organizmie równolegle z podobnie ważnym elementem jakim jest witamina B4. Podstawowy obszar działania opisywanego ingredientu to jego ogromny wpływ na wydzielanie soku żołądkowego. Ponadto, systematyczna obecność betainy w organizmie w optymalnych „dawkach” daje możliwość poprawienia procesu pobierania wapnia z dostarczanego na co dzień pożywienia. Kiedy betaina ulegnie zespoleniu z pepsyną, a więc popularnym enzymem trawiennym, pozwala na zwiększenie skali przyswajania żelaza, jak i witaminy B12 oraz protein. Wreszcie, nie można nie wspomnieć o jej dużym znaczeniu w wytwórstwie keratyny.

Najlepiej z dwóch źródeł

Idealnym rozwiązaniem, aby mieć pewność, iż betaina w naszym organizmie jest na właściwym poziomie, okazuje się czerpanie owego składnika z dwóch podstawowych źródeł. Po pierwsze, z pokarmem, a zatem przyda się zdrowa dieta, na co wpływ ma między innymi wzbogacenie klasycznego jadłospisu o częstsze uwzględnianie w posiłkach buraków. Po drugie, przydatna jest umiarkowana, zgodna z zaleceniami widniejącymi na opakowaniu, suplementacja betainą. Ponownie wracamy do powszechnie znanej marki Swanson, która oferuje najlepszej jakości specyfiki pozwalające uzupełnić braki omawianego składnika. Pamiętajmy jednak, aby z betainą nie przesadzać, ponieważ jeżeli będzie jej w naszym organizmie w zbyt dużej ilości, może prowadzić do rozstroju żołądka, a objawem tego są częste biegunki oraz nudności.

To również cię zainteresuje...

Najnowsze Artykuły